Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników korzystających z serwisu internetowego na stronie internetowej  Racjonalniej.pl prowadzonej przez KOMO POLSKA Janusz Skowroński ul. Jabłoniowa 5,         43-340 Kozy (dalej: „Serwis”).
  2. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest KOMO POLSKA z siedzibą w Kozach, przy ul. Jabłoniowej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców CEIDG,  NIP: 937-105-75-13, REGON:070005342 (dalej: „Administrator”).
  3. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem:
    • adresu e-mail: j.skowronski@racjonalniej.pl
    • telefonu: +48 606 851 199
    • formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie
    • pisemnie na adres siedziby Administratora
  4. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych poprzez adres e-mail: j.skowronski@racjonalniej.pl.
  5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że dane te są:
    • przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty,
    • zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach,
    • adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
    • prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
    • przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów przetwarzania,
    • przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych.

II. ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w zakresie niezbędnym do świadczenia usług dostępnych w Serwisie, w szczególności:

a) W celu rejestracji Konta i świadczenia usług:

  • dane identyfikacyjne firmy (nazwa, NIP, REGON, adres siedziby),
  • imię i nazwisko osoby reprezentującej firmę/osoby kontaktowej,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu.

b) W celu realizacji płatności:

  • dane identyfikacyjne firmy (nazwa, NIP, adres siedziby),
  • dane niezbędne do wystawienia faktury,
  • dane do przelewu (w przypadku płatności przelewem tradycyjnym).

c) W celu uczestnictwa w Webinarach:

  • adres e-mail,
  • imię i nazwisko osoby uczestniczącej w Webinarze,
  • stanowisko osoby uczestniczącej w Webinarze.

d) W celu komunikacji z Użytkownikiem:

  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • imię i nazwisko.
  1. Administrator może również przetwarzać dane eksploatacyjne (tzw. logi systemowe), takie jak:
    • adres IP,
    • informacje o urządzeniu końcowym,
    • informacje o przeglądarce internetowej,
    • informacje o czasie połączenia z Serwisem,
    • informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie.

III. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH

  1. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:

a) Zawarcie i wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO):

  • rejestracja i prowadzenie Konta,
  • realizacja zamówień na Webinary,
  • zapewnienie dostępu do zakupionych Webinarów,
  • obsługa reklamacji.

b) Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO):

  • wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,
  • realizacja obowiązków podatkowych.

c) Prawnie uzasadnione interesy Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO):

  • marketing bezpośredni produktów i usług Administratora,
  • zapewnienie bezpieczeństwa usług i Serwisu (np. weryfikacja tożsamości Użytkowników),
  • monitorowanie aktywności Użytkowników w Serwisie w celu jego ulepszania i dostosowywania do potrzeb Użytkowników,
  • dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi roszczeniami,
  • prowadzenie analiz statystycznych,
  • kontakt z Użytkownikami w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi.

d) Zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO):

  • przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter),
  • używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego.

IV. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

  1. Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane przez następujące okresy:

a) Dane przetwarzane w celu wykonania umowy – przez okres niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy prawa lub dla realizacji ewentualnych roszczeń.

b) Dane przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych – przez okres wymagany przez przepisy prawa (np. dane na fakturach przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku).

c) Dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu lub ustania tego interesu (np. dane przetwarzane w celach analitycznych i statystycznych – przez okres 5 lat od dnia ich uzyskania).

d) Dane przetwarzane na podstawie zgody – do czasu jej wycofania.

  1. Po upływie okresu przechowywania dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.

V. ODBIORCY DANYCH

  1. Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być:

a) Podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora:

  • dostawcy usług IT i hostingowych,
  • dostawcy oprogramowania do prowadzenia Webinarów,
  • dostawcy usług płatności elektronicznych,
  • dostawcy usług księgowych,
  • dostawcy usług marketingowych,
  • dostawcy usług prawnych.

b) Inni administratorzy danych osobowych:

  • operatorzy płatności elektronicznych,
  • banki,
  • organy państwowe uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  1. Administrator zapewnia, że wszystkie podmioty, którym powierza przetwarzanie danych osobowych Użytkowników, gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
  2. Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkowników poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

VI. PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

  1. Użytkownikom przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem ich danych osobowych:

a) Prawo dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii.

b) Prawo do sprostowania (poprawiania) danych osobowych.

c) Prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”).

d) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

e) Prawo do przenoszenia danych osobowych.

f) Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w szczególności wobec przetwarzania w celach marketingowych.

g) Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

h) Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

  1. W celu realizacji powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych, korzystając z podanych danych kontaktowych.

VII. INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI I PROFILOWANIU

  1. Dane osobowe Użytkowników nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu, które wywołuje skutki prawne wobec Użytkownika lub w podobny sposób istotnie na niego wpływa.
  2. Administrator może korzystać z profilowania dla celów marketingowych oraz w celu dostosowania oferty do potrzeb Użytkowników, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych.

VIII. PLIKI COOKIES I INNE TECHNOLOGIE INTERNETOWE

  1. Serwis używa plików cookies (tzw. „ciasteczka”) oraz podobnych technologii, które zapisują i odczytują informacje w urządzeniu końcowym Użytkownika.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

a) Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Serwisu.

b) Dostosowanie Serwisu do preferencji Użytkowników.

c) Tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu.

d) Utrzymanie sesji Użytkownika po zalogowaniu.

e) Dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.

  1. W Serwisie wykorzystywane są następujące rodzaje plików cookies:

a) Cookies sesyjne – tymczasowe pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.

b) Cookies stałe – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

c) Cookies własne – pliki zamieszczane przez Serwis.

d) Cookies zewnętrzne – pliki zamieszczane przez współpracujące z Serwisem podmioty trzecie, np. dostawców usług analitycznych.

  1. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia końcowego Użytkownika. Zmiany ustawień można dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu końcowym Użytkownika.
  2. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
  3. Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.

IX. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

  1. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom nieupoważnionym lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
  2. Administrator stosuje w szczególności następujące środki techniczne i organizacyjne:

a) Zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem.

b) Certyfikat SSL na stronie Serwisu, na której podawane są dane osobowe.

c) Szyfrowanie danych służących do autentykacji.

d) Dostęp do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła.

e) Regularne tworzenie kopii zapasowych danych.

f) Regularny przegląd i aktualizacja stosowanych środków bezpieczeństwa.

X. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w przypadku:

a) Zmiany przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

b) Zmiany zakresu lub sposobu świadczonych usług.

c) Rozwoju funkcjonalności lub zakresu świadczenia usług Serwisu.

d) Zmian organizacyjnych lub technicznych w działalności Administratora.

  1. O wszelkich zmianach Polityki Prywatności Administrator poinformuje Użytkowników poprzez:

a) Zamieszczenie informacji o zmianie Polityki Prywatności na stronie Serwisu.

b) Przesłanie informacji o zmianie Polityki Prywatności na adres e-mail podany przez Użytkownika.